Első helyen végzett a „mi” Sparunk egy országos versenyen. Az eredményt a decemberben megrendezett „Arany Fenyő” gálán jelentették be, ahol több mint 400 Spar bolt vezetője, kiskereskedelmi partnerek és a Spar központ vezetői, munkatársai vettek részt. Az úgynevezett „rejtett vásárlós” versengést maga a multinacionális üzletlánc hirdette meg boltjai számára öt kategóriában. A Spar Magyarország a versenykategóriákat a boltok alapterületei szerint határozta meg. Vasvár a 900 négyzetméter alatti üzletek közül bizonyult idén a legjobbnak országos szinten, Szerencset és Harkányt maga mögé utasítva.
A multinacionális cég egyébként egy külső közvélemény kutatót, a GfK Hungária Piackutató Intézetet kérte fel az országos próbavásárlások megszervezésére. A megbízott cég alkalmazottai az évben három alkalommal jártak bejelentés nélkül és inkognitóban az üzletekben, így a vasváriban is. A próbavásárlók a többi közt az üzletek tisztaságát, áruval való feltöltöttségét és az eladók kedvességét is pontozták. A boltok vezetői, munkatársai nem tudtak sem a próbavásárlásról, sem a pontarányokról. A három, véletlenszerű időpontban tett látogatás után a közelmúltban összesítette az eredményeket a versenyt meghirdető áruházlánc hazai vezetősége. Így került kategóriájában a legjobb eredménnyel első helyre a vasvári üzlet. Mikor a bolt vezetőjét, Kopfer Gábort kérdeztem sikerük titkáról, ő a jó munkatársi gárdát és az összetartó, harmonikus csapatmunkát nevezte meg elsősorban. Nagyon jó kollektívának tartja a vezetése alatt dolgozó munkatársak közösségét, akik két műszakban látják el feladatukat. Mikor arról kérdezem a boltvezetőt, mit kívánna maguknak a jövő évre, úgy válaszol: Csak ugyanezt a jó csapatot, akikkel ilyen sikerre vitte ezt az évet. Ehhez szükség volt a dolgozók egyéni teljesítményére, hisz mindenkinek jól kellett ahhoz a maga „frontján” ellátni a feladatát, hogy az egyes területek „pontjai” ilyen összesített eredményt hozzanak a vasvári üzlet számára. Egyébként mi, vásárlók nem is látunk bele azokba a felelősségekbe, melyektől jól működik a bolt. Mi „csak” azt tapasztaljuk: ha boltba megyünk, meg tudjuk venni, amit szeretnénk. Közben mindezt egy komplex rendszer teszi lehetővé. A teljesség igénye nélkül sorolva: hajnalban, nyitás előtt kezdődik már a munka és a zárással sem fejeződik be a dolgozók számára. Nyitás előtt folyik az árurendelés, az akciók egyeztetése, a napi munka megbeszélése. Aztán, ha az áruház bezár, sincs vége a tennivalóknak, hogy a másnapi kezdéshez minden zökkenőmentes legyen.
Egyébként emlékszem, nekünk vasváriaknak szinte ünnep volt, mikor először megnyitott az üzlet néhány éve. Az első ilyen multinacionális hálózat itt a városban, aki „fantáziát” látott Vasvárban és a Hegyhátban. Így nem kellett már feltétlenül a megyeszékhelyekre, szomszéd városokban utazni a nagybevásárlásokhoz. Jó visszagondolni arra az időre, mikor először léptünk be a gyorsan megépített üzletbe és az áruházzal ismerkedve kezdtük érezni: Ez a „mi” Sparunk. És jó látni, hogy most is ugyanazt a minőséget adja a bolt. Azzal a kiegészítéssel, hogy az időközben változó világ fogyasztói igényeire is reagál. Ilyen például a laktóz érzékenységben vagy más ételallergiában szenvedők, esetleg különleges, vagy éppen diétás igényekkel érkező vásárlók kiszolgálása is. Maga az üzletlánc is reagál ezekre, árukészletének bővítésével, de a vasvári bolt is követi a helyi vevői igényeket, tájékoztat Kopfer Gábor vezető.
Számukra a vevő a legfontosabb. No meg a kollektíva. „Mert kell egy csapat.”- szól így a Régi idők focijából Minarik Ede örökérvényű mondása. Vasváron ez a Sparban biztosan megvan. Gratulálunk az eredményhez!
pm