2007.05.30. Erdei iskolák

Iskolánkban már hagyomány, hogy májusban erdei iskolába indulnak az alsó tagozatos diákok. A 2.c osztály Nagymákfán, a 2.a osztály Oszkón, a 3.c osztály Őrimogyorósdon, a 4 évfolyam pedig Egerváron vett részt erdei iskolai programban. Ezekről olvashatunk gondolatokat.
Mi, a 2.a osztály Oszkóban a tanösvényen megtett túra során megismerhettünk a szőlőhegy élővilágát és kulturális értékeit. Megtudhattuk mi a tóka, a gyepű, a macskalik, hogy hogyan építették régen a paticsfalú házakat, hogy a hegypásztorok mivel jelezték a pincegazdáknak, hogy ott jártak és mindent rendben találtak ?
Lovaskocsiztunk, szabadtéri kemencében sütöttünk. Sorversenyeztünk a szülőkkel közösen. Szalmafonással készítettünk aratójelvényt, angyalkát, esőcsigát. A nemezelés technikájával is megismerkedtünk. Nagy élmény volt az éjszakai bátorságpróba zseblámpákkal a pincék környékén.

Sajnos az időjárás nem kedvezett nekünk (2.c osztály). Ennek ellenére ki tudtunk menni a Buja nevű falurészbe. Madarak éneke kísért bennünket, különféle rovarokkal, sőt még mókussal is találkoztunk. Érdekes volt Gerencsér Zoli bácsi vadászati előadása bemutatóval, természetfilmmel együtt. Megnéztük még Nagy Laci bácsi tehenészetét is és lovagolhattunk Kereszti Laci bácsinál. Ezenkívül játékok, origami, kőfestés, sport, versenyek, séták tették még felejthetetlenebbé táborunkat.

A 3.c osztály az Őrimogyorósdon töltött 3 nap alatt ellátogattunk a Vadása-tóhoz, Közvetlenül tapasztaltuk a vízpart állat- és növényvilágát. Megtekintettük a Várdombot, Falumúzeumot. Kirándultunk a szőcei-tőzegmohához, szalonnát sütöttünk, tekéztünk. Kihasználtuk a táborhely adata lehetőségeket: focimérkőzést rendeztünk, röplabdáztunk, csocsóztunk. A gyűjtött terméseket, kavicsokat megfestettük, feladatlapokat oldottunk meg. Kissé fáradtan, de élményekben gazdagon tértünk haza.

A 4. évfolyamosok Egerváron megismerkedtünk a várkastéllyal, a templommal, a falu nevezetességeivel, tehát elsősorban az épített környezet felfedezése volt a cél.  Beszélgettünk az önkormányzat egyik képviselőjével – aki a falu jelenéről, múltjáról beszélt nekünk. Túrák a kápolnához, közeli faluba, sport, sok játék, kupakragasztás reneszánsz ruhakészítés, – tánc tanulás,  közös éneklés színesítették a három napot, melyet vetélkedővel zártunk.

Köszönjük a SzK Választmányának, hogy pályázat kiírásával lehetőséget adott az erdei iskolák költségeinek csökkentéséhez. Köszönjük a szülőknek és nem szülőknek, akik segítettek nekünk az utazásban és a programok megvalósításában. Köszönet azoknak a szülőknek, akik a három nap alatt végig segítették munkánkat!!!
(Az erdei iskolai programokban résztvevő nevelők: Süle Erika, Papp Zsuzsanna, Maráczi Beáta, Módli Istvánné, Németh Éva, Sejberné Szabó Mariann, Hubay Kinga)