2015.04.28. Második lett az országos tanulmányi verseny angol kategóriájában

Ambrus Márk, a Kardos László Általános Iskola 6/a-s tanulója lett a második helyezettje annak az országos tanulmányi versenynek, melyet a Mozaik Tankönyvkiadó hirdetett meg.   A Mozaik Internetes Tanulmányi versenyt évente rendezik meg az általános-, és  középiskolások számára. A Nemzeti Alaptanterv szinte valamennyi műveltségi területén hirdetnek fordulókat. A versenyen évente több mint 15 000 tanuló vesz részt. A szervezők célja a többi közt a tehetséggondozás.  A kérdéssorok egy-egy témakört új megközelítésben dolgoznak fel, így ismereteik kreatív használatára ösztönzik a diákokat.  Ambrus Márk az angol kezdő kategóriában szerezte meg a dobogós helyet az 5+1 fordulós versenyben. A díjakat április 25-én Szegeden, nagyszabású ünnepség keretében adták át a helyezetteknek a   Szent-Györgyi Albert Agórában.
Itt vehette át a vasvári diák is oklevelét és a teljesítményért kapott könyvjutalmat, valamit egy éves online előfizetést. Az internetes elődöntők után a záró, feladatlapos döntőt regionálisan, az ország hét nagyvárosában, a vasváriak számára Győrött rendezték. Ott sikerült az ott kiosztott, nem könnyű feladatsort közel 100 százalékosra kitölteni a Kardos diákjának. Ambrus Márk felkészítő tanára Siposné Káldi Gyöngyi volt angolból, aki egyben a diák osztályfőnöke is. A tanárnő, ahogy korábban ezt Márk szüleinek is elmondta, mindig is látta fiuk angol nyelv iránti érzékét és nyelvtehetségét.  Ezért buzdította arra, hogy induljon a versenyen. Siposné Káldi Gyöngyi felkészítő munkája hozta meg a közös gyümölcsöt, a nívós országos verseny második helyezését. Tény és ide tartozik az is, hogy a díjkiosztón az országos számos oktatási intézménye, köztük az úgynevezett „elit” iskolák diákjai jelentek meg a többi közt Budapestről, Győrből, Debrecenből, Hatvanból és Szombathelyről, a Bolyai iskolából is. Angolból Márkot csak egy budapesti iskola tanulója előzte meg a versenyben.
A díj kapcsán érdekes, érdemes elgondolkodni kicsit általánosabban is a pedagógusok munkáján és felelősségén: Ha Siposné Káldi Gyöngyi nem érzi fontosnak tanárként, hogy diákja, de többes számban is nyugodtan kijelenthető, diákjai talentumait kamatoztatni kell, és nem bíztatja őket tudáspróbákon, versenyeken való indulásra, valószínű önállóan ez nem jutott volna eszébe Márk családjának sem, és nem történik meg a megmérettetés. Azonban, Gyöngyi állhatatos volt, ösztönözte diákját a jelentkezésre, a tesztlapok rendszeres kitöltésére. De tudható a szülőértekezletek alapján az is, hogy a tanárnő ugyanúgy elismer minden tehetséget másoknál is: bízatja, értékeli a tudást, legyen az humán, reál vagy sportérdeklődés. Ez meghatározó tanári tulajdonság, és mint ahogy a siker mutatja, jó befektetés. Minderről a vasvári általános iskola igazgatónője, Sejberné Szabó Mariann is ugyanígy gondolkodik: fontosnak tartja, hogy ezzel a tehetséggondozó szemlélettel tanítsanak az irányítása alatt dolgozó pedagógusok, valamint támogatja a gyermekek részvételét a tudáspróbákon, sportversenyeken, művészeti találkozókon. Bizonyítja ezt az intézmény diákeredményességét igazoló számos elismerés, díj, érem, oklevél, melyet ezúttal Ambrus Márk országos második helyezése is gazdagít.
 pm
Széchenyi2020 Széchenyi Terv Plusz
Széchenyi2020