2019.10.24. Smaragd város

Az Interreg V-A Ausztria-Magyarország Program City Cooperation II. ATHU 018 projektje keretében új városmarketing stratégiát és új városarculatot dolgoztak ki Vasvárra, amelytől azt remélik hogy a város és közvetlen környezete hangsúlyosabban tud megjelenni az ország és a régió turisztikai és gazdasági kínálatában.
Vasvár a stratégiai célok megalkotásakor elsősorban arra épített, hogy kisvárosi jellegéből fakadóan nyugodt, ugyanakkor egy fenntartható, környezetbarát település. Ezen vezérfonalak mentén alakították ki a szakértők a  „Smaragd város” koncepciót.

Vasvár infrastruktúrája ugyanis 2050-re teljes mértékben a megújuló energiára fog épülni. Jelentős mennyiségű zöldterületekkel rendelkezik, amelyek a kikapcsolódás számos funkcióját rejtik magukban, ipari parkját a zöldiparban érintett vállalkozások dominálják, közkedvelt a természet közelségét, valamint testi és lelki nyugalmat kereső turisták körében, lakói pedig folyamatosan tevékenykednek és fejlesztik a kisvárost. Vasvár rendezett, környezetbarát és funkcionalitását tekintve innovatív település.

Az új városlogót, városarculatot és stratégiát úgy alakította  ki a városi brand építésért felelős megvalósító szakértői team: az EFFIX-Marketing Kft. és Médius Bt. konzorciuma, hogy az hűen tükrözze a város meghatározó múltját, a jelen lehetőségeit és a jövőbeni fejlődési irányokat.

Az Interreg V-A Ausztria-Magyarország Program City Cooperation II. ATHU 018 projektjében
Vasvár mellett további négy kisváros, Körmend, Szentgotthárd és Őriszentpéter vesz részt. Mind a négy város tekintetében a projekt indulásakor a célok meghatározására workshopokat tartottak és mind szekunder, mind primer kutatásokat végeztek, a marketing stratégia kidolgozása mellett új városlogó és városarculat, imázsfilm, nyomtatott és közterületi elemek készültek. A projekttel egységes turisztikai termékcsomag jöhet létre a négy város részvételével.

A projekt megvalósítása során, amelynek célja a városok egyedi arculatának, márkájának meghatározása olyan programkínálat állt össze, amely egyrészt még vonzóbbá és élménydúsabbá teheti a városi polgárok életét, másrészt a négy városba és a térségre látogatók számára is egyértelművé teszik a városok értékeit a régióban, hazánkban, és külföldön egyaránt. Értékek leltára széleskörű, s olyan egyedi karakterisztikájú adottságokkal rendelkezik, amelyekre városonként külön-külön, de közösen is érdemes építeni.

További információ kérhető:
Németh Szabolcs- EFFIX-Marketing Kft., szabolcs.nemeth@effix.hu,  tel: 70/5917072

Széchenyi2020