2011.07.23. XVIII. STREETBALL CHALLENGE Körmenden

XVIII. STREETBALL CHALLENGE Körmenden:
Ismét ADIDASBAN

Új idõpontban és helyszínen rendezik a Streetball hagyományos körmendi fordulóját, augusztus 27-én a Piac téren fog pattogni a labda.

Körmend az idei Streetball rendezvények között az ötödik állomás lesz, a rendezvénysorozat május 28-án Kõbányán kezdõdött, majd Szekszárd, Békéscsaba és Zánka következik. Az augusztus végi körmendi helyszínt követõen Debrecen, Paks és a döntõkkel ismét Budapest következik.
Körmenden a Szabadság tér átalakítása és a Batthyány-Strattmann L. utca folyamatban levõ felújítása is indokolta, hogy új helyszínen, a Piac téren kerüljön megrendezésre az esemény. A Körmendi Kosárlabdáért Közhasznú Egyesület szervezésében az elõkészületek már megkezdõdtek, megérkeztek a nevezési lapok, a rendezvényt hirdetõ plakátok. Korosztályok szerint a hölgyek (lányok) és urak (fiúk) hét-hét kategóriában és a vegyes kategóriában mérhetik össze tudásukat. A régióban ez az egyetlen helyszín, hisz legközelebb a több mint 100 km-re levõ Zánka szerepel a versenynaptárban.
Helyszíni nevezésre két helyen van lehetõség:

Adidas márkabolt (9900 Körmend, Rákóczi út 36. Tel.: 94/412-671)
Lokálpatrióta Étterem (9900 Körmend, Bástya u. 8. Tel.: 94/410-120)

A póló a fenti nevezési helyszíneken 2011. június 12-tõl megtekinthetõ!

Internetes nevezés: www.streetballnet.hu

Nevezési határidõ: 2011. augusztus 19. 24:00

A nevezési díj változatlanul 12.000 Ft/csapat, vagyis a négyfõs csapatot tekintve 3.000 Ft játékosonként. A csapatok újra ADIDAS mezben játszhatják a mérkõzéseket, ami hozzájárulhat ahhoz, hogy a rendezvény ismét a korábban megszokott érdeklõdésre tartson számot. Az idei évben is több dobóverseny színesíti a programot. A tervek szerint a Streetball Challange körmendi programjait színesíti a MJUS-FORTRESS KÖRMEND kosárlabda csapatának részvétele, a csapat új tagjainak bemutatása. A körmendi rendezvénnyel kapcsolatban telefonon a 94/410-623-as számon, e-mailben a kormend@kormend.hu címen lehet érdeklõdni.

Korosztályok
A 2011-es évben, az alábbi korosztályokban és kategóriákban várjuk nevezéseiteket.

Kategóriák:

1999 után születettek (férfi; nõi)
1997-1998-ban születettek (férfi; nõi)
1995-1996-ban születettek (férfi; nõi)
1993-1994-ben születettek (férfi; nõi)
1988-1992-ben születettek (férfi; nõi)
1977-1987-ben születettek (férfi; nõi)
1976 elõtt születettek (férfi; nõi)
Vegyes

A kategóriákba sorolás kapcsán felmerülõ problémák
A kategóriákra való jelentkezéskor a legidõsebb játékos kora a meghatározó. Tehát idõsebb játékos nem indulhat fiatalabb kategóriába.
Ez egyetlen esetben fordul meg, amikor a kor már nem jelent elõnyt, nevezetesen az 1977-1987-es kategóriánál, ahová nevezhetnek idõsebbek.
Viszont az 1976 elõtt született kategóriában nem nevezhetnek 35 évnél fiatalabbak.
Vegyes kategóriában legalább egy ellenkezõ nemûnek a pályán kell lennie.

JÁTÉKSZABÁLYOK
A streetball szó az adidas AG által egész Európára levédetett kifejezés. Ennek értelmében streetball néven utcai kosárlabda rendezvény szervezéséhez az adidas Budapest Kft., illetve az adidas streetball szervezõinek elõzetes jóváhagyása szükséges, a jogi következmények elkerülése végett!
A streetball mérkõzéseken a FAIR PLAY szabályai az irányadóak, kérjük Te is tartsd ezt szem elõtt játék közben!
A pályafelügyelõ nem bíró! Csak a jelzett, vitás esetekben dönt.
A streetball 3-3 elleni játék. Minden csapat 3 +1 fõbõl áll. Akkor lehet cserélni , amikor a csapat a labdát birtokolja .
Minden csapat minimum 3 fõvel kezdheti el a játékot, és legalább kettõnek a pályán kell lennie a mérkõzés végén. A torna alatt csapattag nem cserélhetõ ki másik személyre, és új játékos nem állhat be , ha nincs a leadott nevezési lapon benevezve.
A játékot kezdõ csapatot sorsolással (pénzfeldobással) a pályafelügyelõ dönti el. Minden egyes kosár után automatikusan változik a labdát birtokló csapat .
Kosár utáni labdabirtoklás váltás esetén az ellenféllel kezeltetni kell a labdát a 2 pontos vonalon kívül. Ahhoz, hogy egy csapat érvényes kosarat tudjon elérni, legalább ketten kell, hogy érintsék a labdát . 3 másodperces szabály nincs!
Védõlepattanó után a labdát ki kell vinni vagy passzolni, a 2 pontos vonalon kívül .
Nincs feldobás , helyette minden esetben a védekezõ csapatot illeti a labda.
Zsákolni tilos! Kizárást von maga után. A palánktartó állvány és a védõszivacs nem tartozéka a pályának.
Mérkõzésenként minden csapat egyszer kérhet idõt, de nem az utolsó 2 percben .
Támadó idõt nem mérünk, de szándékos idõhúzás esetén a pályafelügyelõ a másik csapatnak ítélheti a labdát.
Minden kosár és büntetõ 1 pontot , a köríven kívüli dobás 2 pontot ér.
A mérkõzés 16 pontig vagy 20 percig tart , futó órával. A megadott büntetõdobást a játékidõ után is el kell végezni. Amennyiben a mérkõzés 20 percnyi játékidõ leteltekor döntetlen, úgy a „hirtelen halál” dönt . A támadó csapatot itt is a pályafelügyelõ dönti el sorsolással.
A faultot az mondja be, aki ellen elkövetik. A sportszerûség itt is nagyon fontos! Ha a faultolt játékos érvényes kosarat ért el, úgy az számít , és nem jár a szabálytalanságért büntetõdobás. Dobás közbeni fault után – amennyiben nem ment be – mindig büntetõdobás van, 1 vagy 2 (attól függõen, hogy hány pontot ért volna a dobás).
A hatodik csapatszemélyi után minden egyes faultért büntetõdobás jár . A büntetõdobás elvégzése után a labda mindig az ellenfelet illeti meg , függetlenül attól, hogy a büntetõdobás bement-e vagy sem.
Büntetõdobásnál nem kell a lepattanóért „menni” – mivel függetlenül attól, hogy sikeres volt a dobás vagy sem, az ellenkezõ csapat hozhatja a labdát játékba.
Az elsõ szándékos szabálytalanság után 1 büntetõdobás jár, a második után a vétkes játékost ki kell zárni a mérkõzésbõl.
Verekedés esetén mindkét csapatot ki kell zárni a streetball versenysorozatból.
A fent nem említett egyéb, a kosárlabdához kapcsolódó kérdésekben a kosárlabdázás versenyszabályai a mérvadók .

Dobóversenyek szabályai
Zsákoló verseny:
Kattintson a képere !
A selejtezõben a versenyzõk 2 gyakorlatot mutatnak be. A gyakorlatok bemutatásához a játékosok sorrendjét sorsolással állapítjuk meg. A második gyakorlatot fordított sorrendben mutatják be a résztvevõk, tehát aki kezdte a selejtezõt, az fejezi be. A zsûri pontszámai alapján a legtöbb pontot kapott 5 versenyzõ jut a döntõbe, ahol „tiszta lappal” indulnak újra.

A döntõbe jutott versenyzõk ismét 2 gyakorlatot mutatnak be. A legtöbb pontszámot kapott versenyzõ lesz a gyõztes, a zsákolóbajnok. A szurkolók a zsûrit befolyásolhatják a szurkolásukkal!

A zsákolóverseny országos gyõztese, az OTP Junior – zsákoló show bajnoka
300 000 forintos nyereményben részesül az OTP Bank jóvoltából.

Nevezési díj: A versenyen a részvétel díjtalan

Kattintson a képere !2Ball Game:

A játékot két játékos játszhatja. A pályán különbözõ pontértékû helyek vannak megjelölve, a játék ideje 1 perc. A versenyt a 3 pontot érõ büntetõdobással kell kezdeni. A játékosok felváltva dobnak, mindenki a saját lepattanójáért megy (a labdához mindenképpen hozzá kell érnie a dobó játékosnak a rádobás után, mielõtt a társa dob). Ugyanarról a helyrõl közvetlenül egymás után nem lehet dobni, ez vonatkozik a saját dobáskísérletre és a társ dobáskísérletére is. (pl. Társad és saját 8 pontos dobásod után sem állhatsz ugyanarra a 8 pontos „tappancsra”.) A selejtezõkbõl öt páros jut a centerpályán megrendezésre kerülõ döntõbe. A versenyt az nyeri, aki a döntõben 1 perc alatt több pontot ér el. Holtverseny esetén „szétdobás” van. (Addig dobnak a versenyzõk, amíg eldõl a verseny.) A gördülékenyebb lebonyolítás érdekében a selejtezõkre minden páros összesen kétszer jelentkezhet.

Nevezési díj: 200 Ft/fõ/próbálkozás

Kattintson a képere !NOTEBOOK 3 pontos dobóverseny:

3 pontos vonalon kívül 3 helyrõl 5 labdát kell el-, illetve bedobnia a versenyzõnek 1 perc alatt. Minden ötödik labda (más színû) kettõ pontot ér. A selejtezõket követõen, a döntõ a centerpályán kerül megrendezésre a selejtezõbõl továbbjutott öt játékossal. Aki a legtöbb pontot éri el a döntõben az nyer. Holtverseny esetén „szétdobás” van. (Addig dobnak a versenyzõk, amíg eldõl a verseny.) A gördülékenyebb lebonyolítás érdekében a selejtezõkre minden játékos összesen kétszer jelentkezhet.

Nevezési díj: 200 Ft/fõ/próbálkozás

Kattintson a képere !3 Shots dobóverseny:

A játékban résztvevõknek 3 dobást: 1 ziccert, 1 büntetõt és 1 hárompontost kell bedobni, minél rövidebb idõ alatt. A játékot a büntetõvonalról kell indítani. A selejtezõket követõen, a döntõ a centerpályán kerül megrendezésre a selejtezõbõl továbbjutott öt játékossal. Aki a legrövidebb idõ alatt teljesíti a feladatot a döntõben, az nyer. Holtverseny esetén „szétdobás” van. (Addig dobnak a versenyzõk, amíg eldõl a verseny.) A gördülékenyebb lebonyolítás érdekében a selejtezõkre minden játékos csak kétszer jelentkezhet.

Nevezési díj: 200 Ft/fõ/próbálkozás

Kattintson a képere !Büntetõdobó verseny:

Addig maradsz játékban, amíg sikeres a büntetõ dobásod. Egy próbadobásod lehet. A játékot az nyeri, aki a legtöbb büntetõt dobja be egymás után, hiba nélkül. A selejtezõket követõen, a döntõ a centerpályán kerül megrendezésre a selejtezõbõl továbbjutott öt játékossal. Holtverseny esetén „szétdobás” van. (Addig dobnak a versenyzõk, amíg eldõl a verseny.) A gördülékenyebb lebonyolítás érdekében a selejtezõkre minden játékos összesen kétszer jelentkezhet.

Nevezési díj: 200 Ft/fõ/próbálkozás

Kattintson a képere !Lucky Dobás:

A dobást a 3 pontos vonal egy elõre kijelölt pontjáról kell végrehajtani. 40 másodperc áll rendelkezésedre, ahhoz, hogy minél több érvényes kosarat szerezz. A selejtezõket követõen, a döntõ a centerpályán kerül megrendezésre a selejtezõbõl továbbjutott öt játékossal. A játékot az nyeri, aki a legtöbb érvényes kosarat szerzi 40 másodperc alatt. Holtverseny esetén „szétdobás” van. (Addig dobnak a versenyzõk, amíg eldõl a verseny.) A gördülékenyebb lebonyolítás érdekében a selejtezõkre minden játékos összesen kétszer jelentkezhet.

Nevezési díj: 200 Ft/fõ/próbálkozás

Kattintson a képere !Metropol dobóverseny:

A dobóversenyt egy játékos játssza.A szálkázáshoz hasonló módon 4 helyrõl kell a lehetõ legrövidebb idõ alatt kosarat elérni úgy, hogy addig nem mehet tovább a játékos, amíg az adott helyrõl a kosarat be nem dobta. Három hely a büntetõ terület körül, egy pedig a hárompontoson kívül van. Az utolsó dobásnak a hárompontosnak kell lennie, ami bárhonnan lehet, de feltétel, hogy a hárompontos vonalon kívülrõl kell eldobni a labdát. A gyõztes az, aki a legrövidebb idõ alatt dobja be a 4 kosarat. A gördülékenyebb lebonyolítás érdekében a selejtezõkre minden játékos összesen kétszer jelentkezhet.

További információ: http://www.streetballnet.hu/

Letölthetõ információ:
Dobóversenyek leírása
Korosztályok
Streetball játékszabályok

Széchenyi2020 Széchenyi Terv Plusz
Széchenyi2020